adsense

jejaka kacak @ gadis cantek

Rabu, Mei 01, 2013

Hari Pekerja

Assalamualaikum dan salam sejahtera

entri kali ni xde la gempak sangat...tp apa yang menariknya ini adalah entri ke 100 dan entri pertama untuk bulan mei...alhamdulillah ak masih di berikan ruang, masa dan peluang untuk teruskan hidup dan berblog sambil berkongsi kisah hidup,pengalaman,ilmu juga nasihat...

mmg kalo korang tengok blog ak ni kurang menarik...takde entri yg menarik...dan banyak lagi kekurangan dalam blog ni...tp ak persetankan smua itu...bukan apa,cantik atau menarik itu subjektif...ianya ikut pandangan dan pendapat masing2...sama macam mana seorang lelaki melihat seorang perempuan dan sebaliknya...jadi,xperlulah ak nak terasa sangat dengan apa yang orang kata sal blog ak yang daif dan hina ni...apa yang penting ISI setiap entri yang ak tulis...walopun kekadang ada entri yang macam merepek dan tak bawa makna atau kepentingan...tpi ak masih menyelitkan sedikit nasihat dan juga ilmu...siapa yang slalu singgah sini baca entri yg ak tulis dia akan tahu dan perasan akan smua itu...hum...ok?

cukup dengan intro yg da sampai 2 perenggan...kita masuk cite sal tajuk tu...hari ni merupakan Hari Pekerja dan ianya merupakan cuti umum bagi semua pekerja dan melibatkan juga pelajar sekolah kerana guru adalah sbahagian dari pekerjaan dan bila ia adalah kerja jadi dapat gak cuti pada hari ni...so,bila guru cuti,murid nak blajar ngan sape?ce kome smua cite...ce cite,ce cite...logik bukan?

Hari Pekerja di cipta bagi memberikan 1 hari pelepasan pada semua individu yang bekerja kerajaan mahupun swasta...kalo kerja sendiri,ikut suka korang la nak keje or cuti...korang bos,korang tentukan...hik3...tp ada juga yang x dapat cuti pada hari ni dan di minta bekerja...walopun begitu mereka tidaklah kena bekerja lebih teruk atau apa2 dan mereka juga di berikan bayaran gaji yang lebih lumayan sbgai contoh gaji TRIPLE...ni kalo keje tesco atau pasaraya slalunya camni la...kiranya masih ada kelebihan bekerja time cuti umum dan mereka gak dapat cuti time lain selain cuti umum...so,mmg FAIR sangat...

slalunya hari ni para pekerja yang punyai keluarga akan menghabiskan masa bersama keluarga tercinta...tp bagi pekerja yang bujang slalunya mereka akan habiskan masa bersama kawan2 atau teman2 rapat dan paling menarik yang habiskan masa dengan AWEK@BALAK....so,apa pun yang korang buat time cuti2 camni,fikirkan baik dan buruk...fikirkan cuti ini adalah masa rehat dan masa berekreasi paling baik...waktu2 camni la korang nak release tension dan lakukan perkara yang korang gemar dan buat perkara2 extreme...tp kena ingat juga risiko yang korang tanggung kalo wat benda2 extreme ni...hik3...risau x hidup atau perkara2 buruk yg lain berlaku je...ak mengingatkn je,bukan mendoakn...

pada ak,cuti umum macam ni mmg bagus dan spatutnya di panjangkan sedikit kepada 2 hari bagi memberi peluang, ruang dan masa pada mereka yang cuti untuk bersama2 keluarga dan orang tercinta lebih lama dan dapat lakukan pelbagai aktiviti kekeluargaan bagi mengeratkan lagi hubungan silaturrahim sesama ahli keluarga...hum...agak hebat ayat ni :P

rasanya cukuplah celoteh ak utk entri kali ni...ak doakan korang smua yang bercuti dapat bergembira dan berbahagia bersama orang tersayang dan tercinta...dan ingat,berhati2 di jalan raya dan jagalah kesihatan serta diri anda semua...

sekian...
wassalam...

10 ulasan:

syaewewwie abdull berkata...

sya masuk contest komen terbanyak , jom tolong komen apaper je dekat entry ni .. help me :)

http://elsaulfahdotnet.blogspot.com/2013/04/blogging-contest-by-tumtumshop.html

impreza awie berkata...

owh...ok3...sy tolong takat yg mampu la :D

Nana Liena berkata...

kalau kerja 'tanam anggur' macam beta ni memang tak ada makna pun hari pekerja..ahaha..

impreza awie berkata...

hohoho...tanam anggur?da lama ke tanam anggur?kalo berminat nak keje kasi tau la...ad kerja untuk orang rajin cam nana ni :D halo2 ye :D

Nana Liena berkata...

sejak dulu kot..ahaha..itu pasal beta rajin sangat blogging tak sudah2..
mmg tengah/sedang mencari..
hoho..kerja apa?

impreza awie berkata...

bagusnya macam tu...
sedang cari kerja...
ni mmg terbaik...
kerja apa?
kena PM la...
hik3 :P

Nurfatihah berkata...

hari yang menguntungkan utk pengusaha2 restoran...
suri rumah byk yg cuti memasak...
=)

impreza awie berkata...

hohoho...betul tu betul...

Ez Bil berkata...

Rehat bersama keluarga. Bila lagi nak manja2 dgn mak kan? Kihkihkih. Eden tahu, hang anak manjo.. kihkih

impreza awie berkata...

hahahah...tiap hari un manja ngan mak :P jangan jeles :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...