adsense

jejaka kacak @ gadis cantek

Khamis, Mei 02, 2013

Entri subuh

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

yeah...hari ni aku puasa sunat...Alhamdulillah...

da lama rasanya aku x lakukan puasa sunat Isnin Khamis...dulu time kat skola menengah mesti ada je kawan2 yang ajak untuk berpuasa sunat Isnin Khamis...tp bila da duduk dekat U x ramai sangat kawan2 yang suka ajak,tp ada juga yang ajak,cuma jarang2...so,bila da abis U dan bercuti di rumah lagi la xde sape nak ajak...korang tau2 la bila duduk di rumah dan mak slalu masak yang sedap2...mesti sampai terlupa yang korang puasa...hik3 :D

so,Alhamdulillah...hari ni Allah berikan aku peluang untuk memulakan semula puasa sunat Isnin Khamis yang telah lama aku tak lakukan...aku tersedar bila aku cakap aku nak makan then ak perasan yang hari ni adalah hari Khamis dan jam menunjukkan pukul 5.06 pagi...so,mmg sangat2 sesuai untuk aku bersahur...aku un ambik kesempatan dan waktu yang ada untuk masak meggi dan siapkan air teh ais lemon kegemaran aku...bila da setel smua ak teruslah bersahur :D ak setel sahur kejap je,sbb makan meggi ngan air teh ais lemon je...mmg masih sempat utk sahur la...

secara officialnya harini aku bersahur dan berpuasa sunat hari Khamis...syukur sangat2...tak sangka dapat juga aku sempurnakan niat aku untuk berpuasa sunat sebelum bertemu Ramadhan...tp puasa hari ni masih belum sempurna jika aku tidak menahan lapar dan nafsu dari melakukan perkara2 yang di larang dan di tegah...aku harap aku mampu untuk menghadapi hari ini...Insyaallah...

kepada kawan2 yang belum mulakan langkah kecil ini,ayuh kita mulakan langkah untuk ke syurga....selangkah kita untuk bertemu Allah,10 langkah yang Dia untuk bertemu kita....jika kita berjalan untuk bertemu Dia,Dia berlari untuk bertemu kita...itulah antara kata2 yang dapat aku petikkan untuk menaikkan smgt blogger sekalian...

aku rasa cukuplah untuk kali ini...Insyaallah jika ada ruang dan peluang pasti aku akan menulis entri2 yang berguna untuk bacaan para blogger dan pembaca :D

sekian dari aku...
selamat pagi dan salam subuh...
wassalam
ikhlas dari,
imprezaawie

6 ulasan:

Nurfatihah berkata...

pagi tdi tibe2 ade firasat sy yg mengatakan awk akn puasa hari ni... dan telahan sy betul...
selamat berpuasa...
dan selamat berbuka.... =)

Mizz Aiza berkata...

terima kasih kerana mengingatkan..

impreza awie berkata...

wah3..hebat betul...terbaik!
alhamdulillah...
dapat juga sy berpuasa akhirnya...
syukur :D
akan di teruskan untuk hari2 mendatang...
insyaallah

impreza awie berkata...

sama2...

Ez Bil berkata...

Bagu Incik Awie ni. Jgn lupa puasa sunat bulan REJAB & SYAABAN yer. Nanti kurajin. Ku up entri kasi tahu itu kelebihan. ^^,

impreza awie berkata...

hohoohh...bese je...insyaallah...pasti akan di ingat...bagus..buat la ye :D sama2 share ilmu...sama2 dapat pahala...sama2 ke syurga :D insyaallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...