adsense

jejaka kacak @ gadis cantek

Jumaat, Mei 03, 2013

entri pendek

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

entri kali ni ak nak wat pendek2 je...sbb tgn x mampu nak taip dan idea un cam kurang...mmg ad banyak draft...tp draft perlu di olah sedikit...baru ok...dan yg draft smua panjang2...nanti korang pula malas baca...

cukup dengan intro...skung kita sentuh bab hati...ok...kita smua tau hati ni apa..dalam quran sendiri tercatat tentang hati....segala benda yang kita nak buat smua bermula dari hati...jika bersih hati kita,maka elok lah kita,jika tak sebaliknya la...Prof Dr Muhaya,seorang pakar mata ada kata 'reset minda,jaga hati'....ringkas tapi amat mendalam....kenapa nak jaga hati?sbb dari hati la segalanya bermula...bukannya OTAK...otak hanya terima dan hantar je...hati ni adalah niat...niat ni adalah perkara utama dalam apa benda skali un kita nak wat...so,jagalah hati kita ya...

jaga hati selamat dunia akhirat insyaallah...
sekian
wassalam

8 ulasan:

Mizz Aiza berkata...

betul tu.. segalanya bermula dari hati.. hati yang penuh dengan kasih dan sayang, hati yang penuh dengan rasa benci dan dendam, hati yang sentiasa cintakan kedamaian, hati yang sentiasa inginkan kepuasan.. buruk atau baik perilaku seseorang juga mencerminkan apa yang berada dalam hatinya..

Nana Liena berkata...

kalau hati tak dijaga..mesti songsang/cacat perilaku kita..sebab nawaitu tak betul

Ez Bil berkata...

Jaga hati. Insya Allah Iman terjaga. ^^,

impreza awie berkata...

hum..tau xpe...bijak2...macam tu la..harap smua pun berfikiran seperti awk :D smoga hari2 awk lebih ceria dan bahagia setelah baca entri pendek ini :D

impreza awie berkata...

haaa..betul tu betul...sokong...

nana,kasi la no fon...nanti nak post barang kena tulis no fon...pm kat email ye :D

impreza awie berkata...

yup...betul tu ez bil...
smoga dengan entri pendek ni dapt menggerakkan ez bil utk berubah dan hidup lebih aman dan bahagia :D insyaallah

iu-hazirah berkata...

entri yang bagus walaupun pendek

impreza awie berkata...

@hazirah : thanks :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...