adsense

jejaka kacak @ gadis cantek

Sabtu, April 20, 2013

Review Movie : Oblivion

Assalamualaikum dan salam sejahtera

kali ni movie yang ak nak review ni ak tengok kat wayang dengan tiket percuma yang ak terima...hoooyeahh...syukur alhamdulillah menang tiket wayang ni...dapat juga la ak tengok wayang preee...bukan slalu dapat camni an?tul x...hahahaha...



kat atas ni poster cite ni dan seperti yang korang nampak,pelakon utama aka HERO adalah TOM CRUISE...lakonan dia dalam mana2 cite x di sangkal lagi,mmg hebat dan sentiasa mendapat perhatian ramai...dia ni lebih kurang LEONARDO de CAPRIO...bezanya sorang menang anugerah,sorang x...hahahaha...korang tau kn pasal perkara ni?ahaks...kalo x tau search la ye...kalo malas nanti2 ak stori lain...

so,jom kita ketahui serba sedikit tentang cite ni...act cite ni cite pasal masa hadapan...apa yang berlaku di masa hadapan...dan dalam ni musuh yang manusia tempuhi sebenarnya hanyalah sebuah ROBOT yang bijak tetapi kita tidak akan tahu sehinggalah cerita ini da hampir sampai ke penghujung...kalo x silap ak 20 minit before habis kita baru tahu yang dia bekerja bawah arahan ROBOT yang duduk di sebuah pusat kawalan yang bernama TET...

kat atas ni la tet utama yg berikan arahan...act ni kat dalam TET tu...kira main brain la ni....badan dia punya gambar xde lam tenet,so,xdapat la ak nak tunjukkan...sori...

bila cakap pasal cite masa hadapan,pastinya banyak benda2 yang mengkagumkan penonton...korang nak tengok technologi yg di ciptakn untuk cite ni?jom kita tengok skit pe yg menarik tu...
ni helikopter...menarik...dalam heli ni ad motor,ad tenaga@bateri extra untuk drone...ad kit2 untuk repair drone

ni drone...dia ad banyak...dan akan bunuh apa saja yang bergerak dan mengancam nya...drone hanya kenal TOM CRUISE aka JACK...menarik x?

ni rumah aka menara dan helikopter

haaaa...tengok rumah dia camne?cam terapung an?act ak x pasti terapung ke idak...sbb dia ad sokongan tiang kebawah...x silapnya tiang ke bawah tu terima tenaga dari bumi...


ni plak dalam rumah aka menara...wanita ni adalah pasangan JACK dalam cite ni...dia menjadi tulang belakang JACK dalam melakukan tugas sebagai MEKANIK DRONE...

ni ha komputer dia dari atas...smua touch screen je...kalo ak dapat komputer camni,mesti best gila...

haaa...apa pendapat korang pasal teknologi dalam cite ni...menarik x?hebat?owsem?macam2 yang kita rasakan bukan?itulah namanya inovasi...walau benda2 yang di tunjukkan dalam cite ni ad yang da wujud dan ad yang masih tidak mampu kita lakukan sekarang...tp insyaallah benda2 ni smua dapat di cipta...mungkin bukan sekarang...tp yang pasti ianya mungkin....

berbalik kepada cite ni...TOM CRUISE aka JACK di tugaskan di bumi sebagai MEKANIK DRONE bersama seorang wanita...mereka ni merupakan ANGKASAWAN Amerika dan mereka sebenarnya ramai...tp hanya mereka berdua di gunakan dalam MISI PEMBERSIHAN BUMI yang di ketuai oleh TET...mereka ni terima arahan dari TET setiap pagi...dan setiap pagi jugalah kerja mereka berjalan sehingga sampai waktu sebelum malam...bila malam tiada aktiviti PEMBERSIHAN di lakukan...jadi,waktu tu memang di bumi banyaklah pemangsa....mereka gelar watak jahat sementara dalam cite ni sebagai PEMANGSA...DRONE di tugaskan membunuh semua PEMANGSA dan BENDA HIDUP...sangat kejam sebenarnya...

untuk pengetahuan korang,pemangsa adalah MANUSIA yang terselamat dari serangan TET...seperti yang ak beritahu awal tadi,TET merupakan watak JAHAT UTAMA dan TET adalah DALANG di sebalik kemusanahan bumi dan dia juga yang menghantar KREW PEMBERSIHAN ke bumi dan juga yang mengawal DRONE...

korang tahu tak DRONE juga menyerang PEREMPUAN yang bersama dengan JACK *perempuan yg tinggal ngan dia di rumah@menara...korang nak tau sbb pe?sbb DRONE hanya kenal JACK sorang je...yang menambahkan kemenarikan cite ni ialah bila mana JACK hanya di benarkan terbang dan melakukan PEMBERSIHAN di kawasan yang ditentukan sahaja...dan ada kawasan yang TET gelar sebagai kawansan RADIASI...sedangkan kawasan tu xde berlaku sebarang RADIASI un...korang x pelik ke macam tu?

so,1 masa JACK terlepas dari kawasan tu...dan nak tau pe yg dia temui?dia temui dia lagi 1 dan ad menara lagi 1 juga teman serumah dia un ad lagi 1 dan segalanya sama macam dia yang asal...dan dia baru sedar yang semuanya tipu...TET telah menipu JACK...terbaik...robot tipu manusia...hahahah...

act sebelum JACK bertemu dengan KEMBARnya...dia telah bertemu dengan pemangsa@manusia yang masih hidup selepas serangan TET...dan manusia yang jadi leader dalam cite ni ialah MORGAN FREEMAN...dia la yang telah menyedarkan JACK akan perkara sebenar yang berlaku...

korang nak tau tak yang sebenarnya JACK,teman serumahnya ADA BANYAK...mereka di KLON kn dan di tugaskn di tempat2 tertentu untuk menjalankan proses PEMBERSIHAN...semua JACK tidak tahu akan 1 sama lain dan tidak akan melanggar arahan...kecuali JACK yang jadi HERO ni la...dalam cite ni nanti dia akan tunjuk korang dalam TET tu ada apa....dan waktu tu la yang di tunjukkan DRONE2 kat dinding dalam TET dan KLON2 JACK dan teman serumahnya...mmg banyak...sbb setiap JACK hanya ditugaskan selama 2 minggu...dan setiap 2 minggu akan digantikan dengan JACK yang baru...hahahahah...merapu skit cite ni...tp tu la hakikat dalam cite ni...

ak rasa da tersangat panjang ak cerita tentang cite ni...ak rasa lebih baik korang tengok cite ni...sbb cite ni mmg terbaik...ak kasi 7.8/10 markah untuk cite ni...

kalo korang rasa x mo tengok kat wayang,korang tunggulah keluar di tenet ni...pastu download n tengok...sbb bukan susah nak cari dan downlaod cite2 orang putih ni...lain la cite melayu...

sekian...
wassalam

p/s : contest menang tiket Marvel Iron Man 3 bakal di adakan x lama lagi :D

6 ulasan:

Nurul Hidayah berkata...

sronoknyeee dpt tiket free.. nk jugakk^^.. baca review tu cam best je movie ni.. tunggu cd kuar la... x suke sgt tgk wayang(klu free alrite gak..haha)

impreza awie berkata...

mmg seronok...rezki Allah...

cite dia mmg best...tunggu cd?download je...lagi free terus...hik3...

nanti ad tiket free lagi akan di kongsi :Dinsyaallah

Nurul Hidayah berkata...

wahh.. cadangan yg terbaekk..haha.. Nurul lum pernah donlod la, bole share link utk donlod movie ni ktne?

impreza awie berkata...

hahahah...mmg cadangan yg terbaik...sbb sy un kalo xdpt tgk sy download je...kalo best,download gak walau da tgk kat panggung...link tuk download?buat masa ni cite ni xde yg gambar cantik...smua rakaman je...insyaallah ada yg cantik sy kasi ye :D

Ez Bil berkata...

Untung la org ader org tu dpt ticket wayang percuma.
→jelessss ok←

impreza awie berkata...

hik3..rezeki Allah beri...terima dengan hati terbuka...mungkin nanti bakal jadi milik ez bil pulak...huk3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...